BOR, BÁLVÁNY, BUDAPEST

Jonas Kaufmann dalestje / Müpa
2016.06.13.

A budapesti közönség szereti Jonas Kaufmannt, Jonas Kaufmann szereti a dalirodalmat, a dalokat viszont nem szereti a teljes budapesti közönség. Van-e a szomorúbb, mint a viszonzatlan szerelem? Tovább a cikkhez

ELINA ÖRÖK

Janáček: A Makropulosz-ügy / Bartók Plusz Operafesztivál
2016.06.13.

337 esztendős, de háromszázat egész nyugodtan letagadhat az életkorából: Janáček különös témájú operájával tért vissza a Miskolci Operafesztiválra Dmitrij Bertman és moszkvai társulata. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

EGY ŐRÜLT NAP

Jeffrey Lane – David Yazbek: Nők az idegösszeomlás szélén / Budapesti Operettszínház az Átrium Film-Színházban
2016.06.05.

Csak kapkodom a fejemet: biztos, hogy az Operettszínház új bemutatóján járok? A színpadon xanax-koktél és motoros üldözés, harsány színek és szókimondó szövegek, féltékenységi dráma és női praktikák minden mennyiségben. Ja meg színház is, elég nagy dózisban. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EGY „VIDÉKI” ZENEKAR

Az Orchestre National du Capitole de Toulouse koncertje
2016.06.02.

Az Orchestre National du Capitole de Toulouse a fél milliónál kevesebb lelket számláló dél-franciaországi megyeszékhely impozáns városházájáról kapta nevét, „vidéki” együttes tehát, ám az utóbbi hetvenegynéhány évben világhírű karmesterek irányítják. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ANYTHING GOES

A Discantus Koldusoperája
2016.05.30.

Az 1728-as Koldusopera szerepeit elsősorban színészek, nem pedig énekesek alakították; itt most fiatal zenészek énekelnek, játszanak és zenélnek. MALINA JÁNOS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

BRÁCSÁRA HANGOLVA

G. Horváth Barnabás diplomakoncertje
2016.05.23.

Szeretek diplomakoncertre járni, s nem csak azért, mert virtuóz műveket hallgathatok, hanem egyszerűen a jövőbe vetett hitemet erősítik az ilyen események. WEBER KRISTÓF ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

SOKSZOROS ÖSSZEGZÉS

Beszélgetés Janza Katával
2016.05.18.

Egy újabb kultfilmet ért el a végzet: zenés színpadi mű lett belőle. Tovább a cikkhez

HŐSI HALÁL

Óbudai Danubia Zenekar / Zeneakadémia
2016.05.12.

Miközben Amerika Kapitány és Vasember egyre többet izgul azon, mi lesz a féktelen ugrándozásaik közben a helikopterekből kizuhant emberkékkel, a Danubia Zenekar a Hősök vagyunk koncertsorozat záróestjén a halálról zenélt. Tovább a cikkhez

VIVALDI ESETE PISZKOS FREDDEL

Boldoczki Gábor és a Cappella Gabetta
2016.05.11.

Vivaldi neve hallatán nem éppen a trombita az első hangszer, ami eszünkbe juthat. TÓTH ENDRE KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

„LIGETI ÍRTA A DALOKAT, FAXON JÖTTEK A KOTTÁK”

Beszélgetés Rácz Zoltánnal
2016.05.06.

Rácz Zoltán szerint egy igazi zenész rálát tíz évszázad zenéjére, és semmi baj nincs azzal, ha egy szerzőpáros két tagja között van négyszáz év. Tovább a cikkhez

SEMMI SZÍNHÁZ

Kiscsillag: Semmi Konferencia / Erkel Színház
2016.05.03.

Sok minden eszembe jutott, mielőtt beültem volna az Erkel Színházba a Semmi Konferenciára, de az semmiképpen, hogy végül csak egy közhelyes bugyutaságot látok. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LEMEZBEMUTATÓ – ÉS NEMCSAK AZ

Baráti Kristóf és a Mozarteum zenekara / BTF 2016
2016.04.29.

Baráti Kristóf a Magyar Kamarazenekarral felvételt készített Mozart hegedűversenyeiről, a lemez a Brilliant Classics gondozásában mostanában jelenik meg. A Tavaszi Fesztiválon az öt közül kettőt játszott el a művész a Mozarteumorchester Salzburg szólistájaként. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KOMFORTZÓNA

Sarah McKenzie Quartet / BTF 2016
2016.04.28.

Nemrég egy Dee Dee Bridgewaterrel készült interjúban olvastam arról, hogy a nagy lemezkiadók egyre kevésbé vállalják a gondolkodtatóbb, érettebb, eredetibb előadókat, inkább a következő Diana Krallt és Norah Jonest keresik. OROSZLÁN ANIKÓ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

AZ AKARAT VALÓDI DIADALA

Cesti: Orontea / BTF 2016
2016.04.26.

A Tavaszi Fesztivál egyik legizgalmasabb produkciójának bizonyult egy nagy 17. századi mester, Antonio Cesti Oronteájának bemutatója a Zeneakadémia Solti György Kamaratermében. MALINA JÁNOS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ELŐÉTEL, FŐFOGÁS

Myung-whun Chung és a Scala zenekara / BTF 2016
2016.04.24.

Mozart Nagy g-moll szimfóniája nemkívánatos módon eltörpült Mahler Ötödikje mellett, pedig méltóbb mű annál, hogy csupán előétel legyen egy nagy fogás előtt. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez