FIATALOK, SZERELMESEK, GYILKOSOK

Bonnie és Clyde / Budapesti Nyári Fesztivál
2018.07.22.

Egyszerűségében volt nagyszerű a Bonnie és Clyde a Városmajorban. Ahhoz persze kétség sem fér, hogy ehhez az egyszerűséghez kellett kraft és dögösség is. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MESTERFODRÁSZ, MESTERDETEKTÍV

Paul Portner: Hajmeresztő / Kőszegi Várszínház
2018.07.19.

Minden olyan ígéretesnek tűnik, mégis olyan nehezen indul. Nem segít sem a játék-, sem a nézőtér, a hangosítás is kifogásolható. Aztán amikor felkapcsolják a világítást, a leírt szöveg helyett az interakció és az improvizáció válik az előadást szervező elvvé, és minden a helyére kerül. Tovább a cikkhez

ÍSZTERN ALTER

Y.East 2018 - Zsámbéki Színházi Bázis
2018.07.18.

Packázás a halállal groteszk orosz kabaréba csomagolva, Brecht ihlette dühös kiáltványok füzére és Anne Frank naplójának részletei cseh, illetve szlovákiai színházcsinálók tolmácsolásában. Ez volt egy nap az idei Y. Tovább a cikkhez

AZ EMBER NYOMÁBAN

26. Várnai Nemzetközi Színházi Fesztivál
2018.07.16.

Helyzeti hátrányból indul a várnai fesztivál: a bolgár tengerparton, a naptári nyár elején ugyan kinek volna kedve sötét színháztermekben üldögélve múlatni az időt? JÁSZAY TAMÁS BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

A COME-BACK

Lucas Hnath: Nóra II. rész / Orlai Produkció
2018.07.16.

Eszerint Nóra megcsinálta azt, amire szinte esélye sem volt: nemcsak talpra állt, hanem összehozott magának egy szolid írói karriert. Mázli. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AZ EMBERKE TRAGIKOMÉDIÁJA

Vajda Gergely: Az óriáscsecsemő / Armel Opera Festival
2018.07.12.

A társadalom bedarálja az egyént, ám az operairodalom még ebből a szomorú és alighanem örök tényből is profitálhat. Erre bizonyság Vajda Gergely első - és egyszersmind legutóbbi operája, Az óriáscsecsemő. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MATEMATIKAI FÉLHOMÁLY

David Auburn: Egy bizonyítás körvonalai / Weöres Sándor Színház, Szombathely
2018.07.10.

David Auburn darabjának címe eredetileg Proof, azaz bizonyítás, bizonyíték, de a szerzőtől nemhogy az Árkádia-, de még a Good Will Hunting-szintű tudományos ismeretterjesztést se várhatjuk. Tovább a cikkhez

LAKVA ISMERSZIK MEG

Neil Simon: Furcsa pár / Miskolci Nemzeti Színház
2018.07.09.

Kereken ötven éve Bárdy György és Tomanek Nándor közös remeklésével kezdte meg magyarországi pályafutását Neil Simon jellemkontraszt-komédiája, amely legújabban most épp Görög László és Gáspár Tibor színészi összeillését teszi szórakoztatóan - és olykor megindítóan érzékletessé. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

VERDIMUSICAL

Verdi: Rigoletto / Szegedi Szabadtéri Játékok
2018.07.09.

A musicalsikerek nyomába eredt Harangozó Gyula, amikor művészeti vezetőként a Rigolettót választotta a Szegedi Szabadtéri Játékok idei operabemutatójának. MÁROK TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HANGOK A SÖTÉTBŐL

A Hungary Live Festival mögé
2018.07.09.

Céloztam rá: New Yorkból alig valami látszik az európai, pláne a magyar színházi világból. Az először megszervezett Hungary Live Festival ezen kívánt változtatni. A jetlag elmúltával ideje van az összegzésnek. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A MÁSIK RÓMEÓ

Beszélgetés Kocsis Dénessel
2018.07.09.

Az István, a király címszerepére készülő Kocsis Dénessel, a Budapesti Operettszínház művészével pályája ívéről, a kollégákkal és a közönséggel való kommunikációról beszélgettünk. Meg arról, mire gondolt, amikor még Rómeó tálcatartója volt a színpadon. JÁSZAY TAMÁS INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

EURIDICE ÉS NEJE

Gluck: Orfeo & Euridice / Armel Opera Festival
2018.07.09.

Két nő szerelmét beszélte el Gluck operája az Armel Operafesztivál nyitóelőadásán. Friss és üde produkciót láttunk, amely erőszakoltságtól mentesen kortársiasított egy klasszikust. CSABAI MÁTÉ CIKKE. Tovább a cikkhez

SZÉTHULL DARABOKRA

Eugène Ionesco: A székek / Magyar Színház
2018.07.04.

„Semmi nem komikus. Minden tragikus. Semmi nem tragikus, minden komikus, minden reális, irreális, lehetséges, lehetetlen, felfogható, felfoghatatlan.” – vallotta a szerző. S mindez érvényes a most született előadásra is. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NEM VAGY EGYEDÜL

Interjú Kocsis Rozival
2018.07.04.

Kocsis Rozi annyi éve igazgatja a győri Vaskakas Bábszínházat, amennyit gombócból sem szívesen enne. Ez idő alatt sok minden változott körülötte, de egy valami nem: színháza még mindig fejlődik, a benne dolgozók pedig nyitottak a tanulásra és az újra. PUSKÁS PANNI INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

HULLADÉDELGETŐ

Richard Strauss: Salome / Budapesti Nyári Fesztivál
2018.07.01.

Strauss Saloméja az operairodalom talán legsokkolóbb műve, épp ezért megbocsáthatatlan, ha olyan erőtlen előadás születik belőle, mint a margitszigeti volt. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez