NEVETŐGÖRCS

VOETVOLK – Lisbeth Gruwez: AH/HA / MU Színház
2015.04.14.

„Dobd a tested a frontvonalba!” – olvasható afféle mottóként nagybetűkkel a belga Voetvolk honlapján. Mert testközpontú gondolkodás nélkül nincs mozgás és nincs tánc, csak halvány utánzat, teszem hozzá én. Tovább a cikkhez

KERÜLJ BELJEBB!

Emanuel Gat Dance: Plage Romantique / Trafó
2015.03.29.

Egy társulat, ahol inkább felfedezik, mint kitalálják a mozdulatokat. KRÁLL CSABA CIKKE. Tovább a cikkhez

Címkék: Emanuel Gat, Trafó

FÜGGÖNY LE

Ballet de l’Opéra de Lyon – Sylvie Guillem / St. Pölten, Festspielhaus
2015.03.20.

Egy fiatal, lelkes és jó karban levő Lyoni Balett, különböző évjáratú, de igazi csemegének számító Forsythe-darabok és a színpadtól búcsúzó Sylvie Guillem. St. Pölten olykor tényleg a világ közepe. KRÁLL CSABA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

CSAK FORGÁCSOK

Mészáros Máté: Hinoki / Trafó
2015.02.24.

Ezerféleképpen lehet közelíteni egy táncelőadáshoz, én most talán a legegyszerűbbet választom: azt keresem, kutatom, hol lelem meg a koreográfust a saját darabjában – a kézjegyét, a karakterét, a szándékait. Meglelem-e egyáltalán? KRÁLL CSABA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TESTVÉRI ADOK-KAPOK

Vadas Zsófia Tamara – Vass Imre: Egyet nekem, egyet neked / MU Színház
2015.02.12.

A „bakancslistások” (STEREO Akt: Felülről az ibolyát), azaz Vadas Zsófia Tamara és Vass Imre ezúttal önálló projektben kóstolgatják egymást és soha nem volt közös gyermekkorukat. KRÁLL CSABA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

NEM GYEREKNEK VALÓ VIDÉK 2.

Az Y-generáció és a kritika / NEXTFESZT, Trafó
2015.02.05.

„Mintha valamit védeni kellene velünk szemben, csak nem tudom, miért. Folyamatos változás van, nem érdemes mit védeni. Ami van és értékes, az úgyis értékes marad örökké.” KRÁLL CSABA INTERJÚJA, 2. RÉSZ. Tovább a cikkhez

NEM GYEREKNEK VALÓ VIDÉK 1.

Az Y-generáció és a kritika / NEXTFESZT, Trafó
2015.02.04.

„Mintha valamit védeni kellene velünk szemben, csak nem tudom, miért. Folyamatos változás van, nem érdemes mit védeni. Ami van és értékes, az úgyis értékes marad örökké.” KRÁLL CSABA INTERJÚJA, 1. RÉSZ. Tovább a cikkhez

EURÓPA KERTJE

[8:tensions] / ImPulsTanz 2014, Bécs
2014.12.09.

A kortárs előadó-művészetek iránt érdeklődők már jól tudják, hogy nyaranta érdemes Bécsben tölteniük pár napot, ahol az ImPulsTanz fesztivál immár 30 éve mutatja be a kortárstánc szféra színe-javát. PÉTER PETRA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

EZ AZ ÉN TESTEM

Jérôme Bel: Jérôme Bel / ImPulsTanz, Bécs, Schauspielhaus
2014.12.09.

Hát ezt is megértük! Jérôme Bel korai, közel két évtizedes ikonikus darabja, a „non-dance” egyik megkerülhetetlen, mondhatni provokatívan forradalmi alkotása „classic” címkével megjelölve húzódott meg az ImPulsTanz idei, megszokottan gazdag kínálatában. KRÁLL CSABA ELEMZÉSE. Tovább a cikkhez

MEGOLDÓKULCSOKKAL, VAGY NÉLKÜLÜK

Fail Better, Asphalt, We Love Arabs / Nemzeti Táncszínház, L1danceFest 2014
2014.12.02.

Idén tizenharmadik alkalommal került sor a hazai kortárstáncélet legfurcsább, leginkább formabontónak számító fesztiváljára. Tovább a cikkhez

ŐRÜLTSÉGGEL TELJES

Hodworks: A halandóság feltételei / MU Színház
2014.10.14.

Ha valaki azt gondolta, hogy Hód Adrienn és társulata előző munkájával, a Pirkaddal az elmúlt évek egymást logikusan feltételező koreográfiai sorozatának egyfajta végállomásához érkezett, talált és tévedett is egyszerre. KRÁLL CSABA CIKKE. Tovább a cikkhez

MONDJUK, Ő

DV8 Physical Theatre: John
2014.09.22.

Az idén hatvanéves Lloyd Newson, aki huszonnyolc éve vezeti világhíres társulatát, a brit DV8 Physical Theatre-t, az eleven és fényes példa rá, hogy alkuk és megtorpanások nélkül is létezhet évtizedeken át folyamatosan, rendkívüli színvonalon alkotni. HALÁSZ TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZARVASOK ÉS SPICC CIPŐK

X. Magyar Táncfesztivál, Győr
2014.07.06.

Nyaranta, a Pécsi Országos Színházi Találkozót követően Győrben a táncosok is összegyűlnek a Magyar Táncfesztiválon. A két eseménysorozat összehasonlítása azonban nem lenne helyénvaló, hiszem az eleinte kétévente, később évente megrendezett, idén a jubileumi, 10. Tovább a cikkhez

GYERE KÖZELEBB

Horda2 / Káva Kulturális Műhely, Közép-Európa Táncszínház, Nemzeti Táncszínház
2014.06.24.

A színház egyik legfontosabb belpolitikai kérdése mostanság kétségkívül az, hogy miként lehetne ennek a jelenkori mediális viszonyok közt archaikusnak számító közegnek megnyerni a fiatal közönséget. Tovább a cikkhez

SZEGÍNY LEGÍNY, SZEGÍNY LYÁNY

Móricz Zsigmond: Pillangó / Nemzeti Színház, a Székesfehérvári Vörösmarty Színház vendégjátéka
2014.05.11.

Ebben az alcíme szerint Szerelmi idillként aposztrofált móriczi történetben kevés van, ami idillikus, a szerelem beteljesedéséhez vezető út pedig végképp nem az. Vehetjük ezt iróniának is a realista széppróza írófejedelmétől? Tovább a cikkhez