MI A HÉZAG?

Hézag / PLACCC Fesztivál 2015
2015.10.12.

Jól elhelyezett aktuálpolitikai szurkapiszkáktól sem mentes a PLACCC Fesztivál miniatűr (tánc)produkciókat felfűző, amúgy üdítően kellemes és friss városi sétája. Művészet mindenhol – földön, vízen, levegőben. KRÁLL CSABA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

BRILIÁNS DISZNÓSÁGOK

L-E-V by Sharon Eyal & Gai Behar: Sara, Killer Pig / Trafó
2015.10.05.

Mindent a szemnek, a fülnek, az érzékeknek, az ösztönöknek, sőt még annál is többet – semmit az értelemnek. Baj ez? Ugyan már! Egyedülálló hardcore „élményfürdő” a Liliom utcában, Sharon Eyal és a L-E-V újra hengerelt. KRÁLL CSABA CIKKE. Tovább a cikkhez

ÉLJEN! VESSZEN!

Szegedi Kortárs Balett: Catulli Carmina & Carmina Burana / Budapesti Nyári Fesztivál
2015.09.08.

Nem minden tanulság nélküli, ám korántsem felemelő tánctörténeti időutazás Juronics Tamás két Orff-koreográfiáját, az idén bemutatott Catulli Carminát és a tizenöt éve született Carmina Buranát egy estén látni. KRÁLL CSABA RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez

VILÁGOTTHON

Tánc a Szigeten / Sziget Fesztivál 2015
2015.08.24.

Még mielőtt újra felmerülne kérdésként, kell-e kortárs színház és tánc a zene szigetére, sietek leszögezni: az előadások zömmel kiálltak önmagukért és érdeklődőben sem volt hiány. KRÁLL CSABA CIKKE. Tovább a cikkhez

HANGADÓK

Pussy Riot, Stereo Akt és Space, DOT 504 / Sziget Fesztivál 2015
2015.08.19.

A jelen kihívásaival történő szókimondó szembesítés mellett a Szigeten találkoztunk formakereső előadással, ami a jövőbe akar látni, de olyannal is, ami a múlt rekonstrukciójának a lehetetlenségével foglalkozott. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A NAGY HALÁLKACAJ

Salamon Eszter: MONUMENT 0: Haunted by wars (1913-2013) / Bécs, Tanzquartier
2015.07.14.

Hiába a technikai, tudományos fejlődés, hiába a világ nagyobbik felének civilizációs szintje, tudástöbblete, az emberiség jottányit sem változott: ember embernek továbbra is farkasa. KRÁLL CSABA ELEMZÉSE. Tovább a cikkhez

A VETÍTŐVÁSZNON INNEN ÉS TOOL

Tünet Együttes: Az éjszaka csodái – tánc, tüll, tablet / Trafó
2015.07.07.

A Tünet Együttes éles szemmel figyeli a környezetét, vizsgálja az emberek – a potenciális közönség – igényeit, elmélázik a szokásaikon és szeretettel fordul feléjük. Közben a kortárs tánc dinamikusan változó, megújuló nyelvén igyekszik valami eredetit és izgalmasat kitalálni. Tovább a cikkhez

NEVETŐGÖRCS

VOETVOLK – Lisbeth Gruwez: AH/HA / MU Színház
2015.04.14.

„Dobd a tested a frontvonalba!” – olvasható afféle mottóként nagybetűkkel a belga Voetvolk honlapján. Mert testközpontú gondolkodás nélkül nincs mozgás és nincs tánc, csak halvány utánzat, teszem hozzá én. Tovább a cikkhez

KERÜLJ BELJEBB!

Emanuel Gat Dance: Plage Romantique / Trafó
2015.03.29.

Egy társulat, ahol inkább felfedezik, mint kitalálják a mozdulatokat. KRÁLL CSABA CIKKE. Tovább a cikkhez

Címkék: Emanuel Gat, Trafó

FÜGGÖNY LE

Ballet de l’Opéra de Lyon – Sylvie Guillem / St. Pölten, Festspielhaus
2015.03.20.

Egy fiatal, lelkes és jó karban levő Lyoni Balett, különböző évjáratú, de igazi csemegének számító Forsythe-darabok és a színpadtól búcsúzó Sylvie Guillem. St. Pölten olykor tényleg a világ közepe. KRÁLL CSABA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

CSAK FORGÁCSOK

Mészáros Máté: Hinoki / Trafó
2015.02.24.

Ezerféleképpen lehet közelíteni egy táncelőadáshoz, én most talán a legegyszerűbbet választom: azt keresem, kutatom, hol lelem meg a koreográfust a saját darabjában – a kézjegyét, a karakterét, a szándékait. Meglelem-e egyáltalán? KRÁLL CSABA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TESTVÉRI ADOK-KAPOK

Vadas Zsófia Tamara – Vass Imre: Egyet nekem, egyet neked / MU Színház
2015.02.12.

A „bakancslistások” (STEREO Akt: Felülről az ibolyát), azaz Vadas Zsófia Tamara és Vass Imre ezúttal önálló projektben kóstolgatják egymást és soha nem volt közös gyermekkorukat. KRÁLL CSABA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

NEM GYEREKNEK VALÓ VIDÉK 2.

Az Y-generáció és a kritika / NEXTFESZT, Trafó
2015.02.05.

„Mintha valamit védeni kellene velünk szemben, csak nem tudom, miért. Folyamatos változás van, nem érdemes mit védeni. Ami van és értékes, az úgyis értékes marad örökké.” KRÁLL CSABA INTERJÚJA, 2. RÉSZ. Tovább a cikkhez

NEM GYEREKNEK VALÓ VIDÉK 1.

Az Y-generáció és a kritika / NEXTFESZT, Trafó
2015.02.04.

„Mintha valamit védeni kellene velünk szemben, csak nem tudom, miért. Folyamatos változás van, nem érdemes mit védeni. Ami van és értékes, az úgyis értékes marad örökké.” KRÁLL CSABA INTERJÚJA, 1. RÉSZ. Tovább a cikkhez

EZ AZ ÉN TESTEM

Jérôme Bel: Jérôme Bel / ImPulsTanz, Bécs, Schauspielhaus
2014.12.09.

Hát ezt is megértük! Jérôme Bel korai, közel két évtizedes ikonikus darabja, a „non-dance” egyik megkerülhetetlen, mondhatni provokatívan forradalmi alkotása „classic” címkével megjelölve húzódott meg az ImPulsTanz idei, megszokottan gazdag kínálatában. KRÁLL CSABA ELEMZÉSE. Tovább a cikkhez