BOLYONGÁS A KRIMIIRODALOMBAN

Benyovszky Krisztián: A Morgue utcától a Baker Streetig – és tovább
2017.05.09.

Azok számára, akik ismerik Benyovszky Krisztián munkásságát, nem meglepő, hogy a szerző új tanulmánykötete ismét a populáris irodalom, jelesül a krimi köré szerveződik. SZÁNTAI MÁRK ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

NÖVÉNYKÉNT LÉLEGEZNI

Han Kang: Növényevő
2017.04.23.

Hang Kang regénye Jonghje átváltozását mutatja be, akit a belőle táplálkozó másik személyisége felfal. HELYES KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Han Kang, Jelenkor

REVIZOR OFFLINE: ÍR - OLVAS

Bán Zsófia a Stúdió K-ban
2017.04.10.

Április 25-én este 7-kor a Stúdió K-ban Bán Zsófia maga elé húz egy könyvet, és az állólámpa fénykörében olvasni kezdi a... Tovább a cikkhez

„A SZÉP FALVAK SZÉPEN ÉGNEK”

Orcsik Roland: Fantomkommandó
2017.04.05.

Tovább a cikkhez

„KIS TÁBORI HAZA”

Balla Zsófia: Más ünnepek
2017.04.02.

A költészet kiüresített nagy szavai ma újra közkeletűek. Hiteles használatukért azonban meg kell szenvedni. Balla Zsófia Más ünnepek című kötetében a „haza” sosem frázis, de a vágyott „nagylelkűbb haza” helyett be kell érnünk egy „túlsúlyos, vajúdó”, esetleg egy „összecsukható, kis tábori hazá”-val. Tovább a cikkhez

A HÁBORÚ NEM JÁTÉK

Sir Richard Shirreff: 2017: Háború Oroszországgal
2017.03.29.

Hogy egy katona pénzt kér a katonáknak, abban nincsen semmi meglepő. Hogy ehhez regényt ír, abban annál inkább. RADNÓTI ANDRÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

TÜKÖRFELÜLETEK LABIRINTUSA

Sántha József: A húgom operája
2017.03.21.

A Holmi és a Revizor irodalomkritikusának első kisregényében egy periférikus kisváros periférikus lakásában egy önmagát elemző férfi hallgatja félig bolond húga szűnni nem akaró énekét. MODOR BÁLINT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

(FEL)HASZNÁLHATÓ MÚLT, AVAGY A TÖRTÉNÉSZEK TRÓNFOSZTÁSA

Gyáni Gábor: A történelem mint emlék(mű)
2017.03.14.

Tovább a cikkhez

Címkék: Gyáni Gábor

„NAGYAPÁM TANÍTVÁNYAI VOLTAK A FILMNEPPEREK”

Beszélgetés Dragomán Györggyel
2017.03.08.

Filmet forgattak A fehér királyból, ennek kapcsán beszélgettünk Dragomán Györggyel arról, kinek a kedvéért írna közepes könyvet, mit gondol a magyar kritikáról, és valóban veszélyes-e a Ponyvaregény az alanyi költők életére. SOÓS TAMÁS INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Dragomán György

„CSIZMA- ÉS KAPCASZAGOD VAN...”

Szvetlana Alekszijevics: Nők a tűzvonalban
2017.03.03.

Égbolt, felszántott föld, mocsár, vörös szín, vér, elektromosság. És még mennyi minden, amitől féltek, irtóztak a nők a háború után. Vaskos könyvbe gyűjtötte Szvetlana Alekszijevics a frontot megjárt nők vallomásait. V. GILBERT EDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NEM ZÖLD UTCA, HANEM ZŐD UTCA

Végel László-est / Literárium – Kortárs írók a Müpában
2017.02.28.

A Végel Lászlót jellemző végtelen derű a közönségre is átragad, még egy olyan szürke hétfő estén is, amilyen ez a mostani. A vajdasági magyar esszé-, regény- és drámaíró volt a Művészetek Palotája Literárium című beszélgetéssorozatának legutóbbi vendége. SZARKA KÁROLY ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MARI MONDJA

Bérczes László: Törőcsik Mari
2017.02.10.

Egy hatalmas kép, rajta ott izeg-mozog Törőcsik Mari - szóval nem is kép ez, hanem mozgókép, vagyis film. A kamera mögött - kissé elmosódottan, de azért jól fölismerhetőn - Bérczes László. És: szó, szó, szó. CSÁKI JUDIT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A LIGHT VERSE NYOMÁBAN

Varró Dániel: Mi lett hova?
2017.02.06.

„…és eltűnődött rajta, hogy letészi / a lantot, mely mint köztudott, nehéz, / de legkivált övé nehéz, a könnyű, / mit minden jött-ment medvebocs lenéz”. RADNÓTI SÁNDOR KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VADIÚJ VADKELET

Cserna-Szabó András: Sömmi
2017.02.03.

A regény Rózsa Sándor történetét mondja el, meglehetősen új és rendhagyó megvilágításban. Fordulatos cselekmény, valóságmag, szex, vér, borzongás, akció: minden adott egy jó kis easternhez. FAZEKAS SÁNDOR ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ENGEDÜNK AZ ÖTVENHATBÓL

Cserna-Szabó András - Szálinger Balázs (szerk.): A másik forradalom
2017.01.30.

1956 hatvanadik évfordulójára a Hévíz folyóirat által verbuvált írói gárda egy olyan antológiát rakott össze, amely alternatív folyásirányba tereli az akkori eseményeket. FEKETE I. ALFONZ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez