KERESLET ÉS KÍNÁLAT

L1danceFest 2011
2011.10.09.

Szeretek fesztiválozni a hangulatért. Mert viszonylag rövid idő alatt – ezáltal koncentrált formában – lehet látni, monitorozni a főbb csapásvonalakat. Szeretek fesztiválozni – de miért érdekelné e tény az olvasót? SZOBOSZLAI ANNAMÁRIA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A PROVOKÁCIÓ EGY IDEIG ÉRDEKES

Beszélgetés Bozsik Yvette-tel / Színikritikusok Díja 2011
2011.09.08.

A nyolcvanas évek kortárs táncának botrányhősnőjéből lett mára önálló társulatot vezető, elismert koreográfus és rendező. Csapatával közösen készült Cabaret című előadását jelölték a Színikritikusok Díjára. SISSO INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

RAM: NYUGDÍJASOK KÉRTÉK!

Román Sándor élményszínháza a XIII. kerületben
2011.09.04.

Budapest első élményszínháza, multifunkciós ház, XXI. századi épületegyüttes, a jövő kulturális öröksége - ezek a lelkesült jelzők váltogatják egymást a XIII. kerület új kultúrháza, a Radnóti Miklós Művelődési Központ, azaz RaM kapcsán. HAMVAY PÉTER ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ÁTALAKÍTVA – KISZOLGÁLTATVA

Megalakultak az Előadó-művészeti Bizottságok - Senki nem képviseli a legelismertebb fővárosi színházakat
2011.09.01.

A miniszter döntött: múlt héten megalakult a Színház-, a Tánc- valamint a Zeneművészeti Bizottság. A legnagyobb lobbi a színháznál volt, itt a finanszírozási rendszer aljáig ette be magát a politika. NAGY GERGELY MIKLÓS ÖSSZEFOGLALÓJA. Tovább a cikkhez

LYUKAK AZ ÉGEN

Compagnie Marie Chouinard: Les trous de ciel; Henri Michaux: Mouvements / Impulstanz 2011, Bécs
2011.08.15.

A magyar kritikus arról ismerszik meg Bécsben, hogy csak nagy vadakra utazik. Van is némi lelkiismeret-furdalása emiatt, hiszen az Impulstanz, amióta világ a világ, elsősorban az új nemzedék fesztiválja. De hát a magyar kritikus csóró kritikus, pénztárcájából a kísérletezőkre már nem futja. Tovább a cikkhez

VIGYÁZZ, KÉSZ, FREUD

Gergye Krisztián Társulata: Passio Reversible / Trilógia Maraton I/1, Kőszeg
2011.08.01.

Gergye Krisztián Társulata tízéves fennállását különleges, egy teljes évadot átfogó performansz-sorozattal ünnepli. A Trilógia Maratonnak nevezett projekt tizennégy, trilógiákba szerveződő stációja különböző helyszíneken, egyszeri bemutatóként kerül közönség elé. VARGA ANIKÓ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

NEM TÖRTÉNT TRAGÉDIA

Lalala Human Steps: New Work by Édouard Lock / ImPulsTanz, Bécs
2011.07.20.

Bécs egyhónapos táncfesztiválja, a 28. alkalommal megrendezett ImPulsTanz felütéseként három előadáson vendégszerepelt a Volkstheaterben a kanadai La La La Human Steps a New Work by Édouard Lock című darabbal. A lényegre törő cím összefoglalja az előadás puritánságát. MEGYERI LÉNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AZ ÚJ NÉV KÖTELEZ?

Új Magyar Táncszínház: Új Világ / RAM Colosseum
2011.06.30.

Sűrű egy év a 2011-es. Sorokat dúl és rendez, előadóhelyeket nyit és szüntet, itt hergel, ott csitít, támogatandókat kanonizál. Ébren kell lennie annak, aki kanalazni akar a húsosfazékból. És kinek ne kordulna a gyomra?! SZOBOSZLAI ANNAMÁRIA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

PILLANGÓK, PÁVÁK, SLÁGEREK

China Disabled People's Performing Art Troup: My Dream / Városmajori Szabadtéri Színpad, Budapesti Nyári Fesztivál 2011
2011.06.23.

Picit zavarba ejtő a China Disabled People’s Performing Art Troup estjéről írni, hiszen egyrészt nyilvánvalóan az emberi akaraterő és remény ünnepe ez az este, másrészt viszont egy betonbiztos, szórakoztató gálaest. TÓTH ÁGNES VERONIKA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A MELANKÓLIA DISZKRÉT BÁJA

Tanztheater Wuppertal: Sweet mambo / Nemzeti Színház
2011.06.19.

Negyven év fölött, amikor a táncosnőket elnyeli a süllyesztő, Pina Bausch kiválasztottjai a másod- vagy harmadvirágzásukat élik. Nála a kor, a ’test kora’ is, annak szépségesen lassú, megejtő fonnyadása az érettség jele, a bölcsesség hordozója, az érzékiség csimborasszója. KRÁLL CSABA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

BAUSCH, A KÉRDEZŐ KOREOGRÁFUS

Beszélgetés Robert Sturmmal, a Wuppertáli Táncszínház művészeti vezetőjével
2011.06.09.

Pina Bausch halála után a hazai színházi körökben is megfordult Robert Sturm vette át a társulat művészeti vezetését Dominique Mercy oldalán. Az 1999 óta Bausch asszisztenseként dolgozó színházi szakembert a múlt és a jövő Wuppertáli Táncszínházáról faggattuk. KRÁLL CSABA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

SZÍV, RITMUS, ZAVAR

O Vertigo: Onde de choc / Tanzquartier, Bécs
2011.06.02.

A belga és kanadai tánctársulatokra kiemelten figyelek, szeretem kifinomult absztrakt gondolkodásmódjukat. S ha az a kanadai társulat történetesen az O Vertigo, Ginette Laurin csapata, és ráadásul itt jár a közelben – akkor négykerékre fel és irány Bécs! KRÁLL CSABA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MENNI VAGY NEM MENNI?

Kicsik és nagyok: függetlenek kontra állami táncszínházak
2011.05.25.

Nem csak a színházi és táncszakmát ugrasztotta egymásnak a VI. kategória új finanszírozási modellje, de a táncos szcénán belül is nőtt a feszültség a függetlenek és az állami/önkormányzati fenntartású társulatok között. KRÁLL CSABA RIPORTJA. Tovább a cikkhez

KET-RE FESZÍTÉS

KET Feszt / Gödör
2011.05.22.

Első alkalommal rendezték meg a KET Fesztet a Gödör Klubban, egyfelől a tavalyi Monotánc Fesztivál folytatásaként, másfelől annak bizonyítékaként, hogy a független táncszínház még nem halott. SISSO ÖSSZEFOGLALÓJA. Tovább a cikkhez

GÖRÖGDINNYÉT GÖRGETŐ

Sziszüphosz reggelije – személyes mítoszok / Artus Stúdió
2011.05.17.

Mindig komoly fejtörést okoz megfelelő műfaj-kategóriát találni az Artusban készült előadásokhoz, ami azt jelzi, hogy a társulat – és a köré szerveződött alkotócsapat – sosem megszokásból, rutinból, bevált szisztémákat szidolozva alkot, hanem bátran nekimegy az ismeretlennek. KRÁLL CSABA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez