BESZÉL, AKI KERES

Lévai Balázs: Lovasi. Idáig tudom a történetet
2014.11.17.

Lovasi Andrásról annyira jó ötlet könyvet írni, hogy ha Lévai Balázs most nem tette volna meg, akkor öt éven belül én álltam volna neki. PUSKÁS PANNI RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez

HALOTTAK LAPJA

Holmi 25 év, 2014. október
2014.11.10.

A Holmi 25. születésnapján a szerkesztők arra az elhatározásra jutottak, hogy a rendszerváltás hajnalán megindult folyóiratot megszüntetik, nem csinálják tovább. Ez a szám ünnepélyes búcsú egyben, ha még az év végéig meg is jelenik majd a lap. SÁNTHA JÓZSEF ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A SZABADSÁG LEHETŐSÉGEI

Dragomán György: Máglya
2014.10.30.

A Máglya, Dragomán György új könyve, az elhallgatás-sejtetés-kimondás regénye, melynek olvasása során váltják egymást a befejezés nélküli történetek. Közben várjuk a lényegi mondanivalót, de légüres térben vagyunk és a főszálak mintha nem akarnának kibomlani és végigérni. Tovább a cikkhez

MINDENKI? VALAKI?

Vita a slam poetryről a Revizoron, 10.
2014.10.14.

Egyik legprogresszívebbnek számító költőnk, a nagy Ady Endre 1904-ben Párizsban betévedt egy anarchista estre, és nem győzött fintorogni azon, hogy ott „mindenki valaki”, ahelyett hogy szép rendben külön lennének a felszólalók egyfelől (a pódiumon, nyilván) és a publikum másfelől, a sorokban. Tovább a cikkhez

EGY BŰNROSSZ KÖNYV

Náray Tamás: Az utolsó reggel Párizsban
2014.10.13.

Baj-e, ha egy nemzetközi hírű divattervező életrajzi regénye nem bizonyul kimagasló szépirodalmi alkotásnak? Természetesen nem. Ahogy legjobb íróinkat nem öltözködésük alapján ítéljük meg, divattervezőink hírnevét sem irodalmi munkásságuk öregbíti. POGRÁNYI PÉTER KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TUDATOS EMBER, ÖNTUDATOS EMBER

Vita a slam poetryről a Revizoron, 9.
2014.10.08.

A Kiszorultak társadalmi integrációjára jelenleg kevés alkalmasabb kulturális kísérletet látok a slam poetrynél. Ez az ígéret arra is lehetőséget kínálhat, hogy megteremtődjön valami (szükségszerűen alacsony belépési küszöbbel), amit konszenzuális művészetnek nevezhetünk. Tovább a cikkhez

IDEGEN SZEMMEL

Péterfy Gergely: Kitömött barbár
2014.10.07.

Lehet-e egy könyv egyszerre tragikus hangoltságú művelődéstörténeti csemege és katartikus olvasmányélményként az olvasó tudatába égő, remekül megírt történelmi regény? Péterfy Gergely megrázó és mélyen lehangoló új könyve egyértelmű választ ad erre a kérdésre. POGRÁNYI PÉTER KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

JELENTÉS A TÖRZSI MÁMORBÓL

Vita a slam poetryről a Revizoron, 7.
2014.10.05.

Marno János sejtésével ellentétben “a slammerek” nem küzdenek “a politikailag közvetetten cenzúrázott, azaz anyagilag ellehetetlenített folyóirat-költészet ellen”, a politikai cenzúra ellen viszont valóban küzdenek. Tovább a cikkhez

FRANZ K. MEG SEM SZÜLETETT

Szántó T. Gábor: Kafka macskái
2014.10.05.

A kitűnő regényötlet öröme és a nyomában járó koncepció erélye olyannyira eluralkodott a könyvön, hogy végül az ötlet és a koncepció íródott meg, de nemigen lett belőle könyv. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

URBÁNUS-HUMANISTA-FEMINISTA MISE

Vita a slam poetryről a Revizoron, 6.
2014.10.03.

A slamvita és slammozgalom néhány alapvető félreértéséről szeretnék írni. Eléggé kritikus leszek, de nem azért, mert bántani akarom a műfajt, hanem mert a slam kibírja. KEMÉNY LILI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

INTIM, DE NEM BARÁTI

Textúra 2014 – Szépművészeti Múzeum
2014.09.28.

A melegvizet nem kell feltalálni, avagy minden remek ötlet közkincs: az egy évvel ezelőtti Ganymed Goes Europe nyomán készült Textúra 2014 című produkció a Szépművészetiben előre vetíti sorozat-jellegét. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KEDVES SLAMMEREK ÉS SLAMMERELLENEK,

Vita a slam poetryről a Revizoron, 5.
2014.09.22.

nem emlékszem, hol, mikor vagy kinek mondhattam a Pion István által idézett megjegyzésemet. Nem ugrik be semmi, lőttek a rövid távú, ám egyre messzebbre hatolva hamvasztó emlékezetemnek. Tovább a cikkhez

Címkék: Slam poetry

KÉSŐRE JÁR

Kertész Imre: A végső kocsma
2014.09.21.

Ha térben és áttekinthetően szeretnénk látni A végső kocsma gondolat-áradásának fontosabb pontjait, leghelyesebb, ha a pokol köreiként képzeljük el mindazt, amit Kertész ebben a kötetében magára vesz, és önmagáról állít. SÁNTHA JÓZSEF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KÖLTÉSZET-E A KÖLTÉSZET?

Vita a slam poetryről a Revizoron, 4.
2014.09.18.

A legfontosabb kérdés az, legalábbis e vita hozzászólóinak munkásságát, hivatását tekintve mindenképpen, hogy irodalom-e a slam poetry. Tovább a cikkhez

EZ REALIZMUS

Krusovszky Dénes: A fiúk országa
2014.09.15.

Tovább a cikkhez