NOSFERATU SZAMBÁZIK

Fehér Ferenc: Dracula / MU Színház
2011.11.29.

Fehér Ferenc Draculája nem félelmetes vámpír, gonosz vérszívó, hegyes fülű, hosszú karmú pokolfajzat, akit mindenki retteg, hanem a világ talán legmulatságosabb (képzelt) „gyilkosa”, aki ha csupasz női nyakat lát, kitátja a száját, de nem harap. KRÁLL CSABA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

FEKETÉN, FEHÉREN, SZÜRKÉN

Gergye Krisztián Társulata: Feltépett múlt / Trilógia Maraton I/4, MU Színház
2011.11.23.

Azok a kérdések, amelyeket Gergye a Trilógia Maratonban színpadra visz, a tánchoz, a testhez, az identitáshoz, idegenséghez és otthonossághoz, a művészet és világ viszonyához kapcsolódnak, miközben sorvezetőjévé az (előadó)művészi megszólalás problémáját teszi. VARGA ANIKÓ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

KREATÍV ENERGIÁK, EBÉD KÖZBEN

Beszélgetés Pina Bausch két táncosával
2011.11.20.

A hotel, a Goethe Intézet és a Corvin mozi háromszögében találkozunk. Egy rövid beszélgetés, néhány kanál leves és pár szó belefér. Befejeződik a vetítés, és szerencsés lenne, ha Barbara Kaufmann és Andrey Berezin színpadra állva köszönthetné a mozi közönségét. SZOBOSZLAI ANNAMÁRIA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

SHAKESPEARE-TURMIX

Shakespeare-mesék / Közép-Európa Táncszínház
2011.11.17.

A KET új Shakespeare-előadása olyan, mintha az alkotók Shakespeare drámáiból a legnagyobb szerelmeket, a legkegyetlenebb gyilkosságokat, a legemlékezetesebb karaktereket, a legjellemzőbb jelképeket bedobálták volna egy turmixgépbe, hogy aztán bekapcsolják a masinát. MAUL ÁGNES KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LÁJKOLOD A LINKEMET?

Zambrzycki Ádám: Profil, Solº / Merlin Színház
2011.11.16.

Zambrzycki Ádám a Merlin Színház november eleji Tánckeddjén két koreográfiát tett publikussá a színpadon. A Profil az arcunkat veszi célba, a Solº egyenesen a Napot. SZOBOSZLAI ANNAMÁRIA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

CSIRIP, CSIRIP

Gangaray Dance Company: A tavasz lehelete / Gödör, Café Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál 2011
2011.11.14.

Ritka, hogy a közönség körbeüljön egy táncelőadást, mert a koreográfiák általában egynézetűek, s fenemód tisztelik is ezt a hagyományos perspektívát, hacsak nem helyszínspecifikus előadásról vagy performanszról van szó. KRÁLL CSABA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

KÖNNYEK KÖZT MOSOLYOGNI

Jochen Schmidt: Pina Bausch. Félelmek alagútján át
2011.11.14.

Nem vaskos monográfia, „csupán” a polcon szerényen meghúzódó, vékonyka kötet a Pina Bauschról most magyarul megjelent, a két éve elhunyt táncművész emléke előtt tisztelgő munka. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

KÖZELTÁNC

Wim Wenders: Pina Bausch
2011.11.13.

Wuppertál nem tartozik a leglátogatottabb német városok közé, de két jelenség miatt feltétlenül figyelmet érdemel: az egyik a függővasút, amely a járókelők feje fölött cikázva szeli át az utcákat, a másik a koreográfus, Pina Bausch. NAGY BORI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

GYÁSZ, AMI LAPPANG

Gergye Krisztián Társulata: Csendélet zajjal / Trilógia Maraton I/3, Szépművészeti Múzeum
2011.11.09.

Gergye Krisztián nyáron elkezdett Trilógia Maratonjának harmadik része, a Csendélet zajjal című produkció kitekintés, lezárás, összefoglalás, búcsú. De mintha ez a finisszázs nemcsak A Nyolcak című kiállítást búcsúztatná. KELEMEN ORSOLYA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MASZKTALAN MASZKÁK

Hodworks: Basse danse / MU Színház
2011.11.06.

Hód Adrienn különös, egyszerre távolságtartó, mégis magához vonzó koreográfiát mutatott be a MU Színházban. SZOBOSZLAI ANNAMÁRIA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ISTENT KERESVE

Megnevezhetetlen; Cherry-Brandy / Nagy József Regionális Kreatív Műhely, Centre Chorégraphique National d’Orléans, Café Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál 2011
2011.11.02.

A megtévesztő névre „átkeresztelt” budapesti őszi fesztivál egyik vendégművésze Nagy József (Szkipe) volt, akinek két igen eltérő karakterű, ám azonos lényegű produkcióját lehetett látni. NÁNAY ISTVÁN ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

UTCAI TÁNCMŰVÉSZEK

RUBBERBANDance Group: Loan Sharking / Trafó, Café Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál 2011
2011.11.01.

A hip-hop kultúrát Los Angelesben magába szívó, Montréalban klasszikus balettet tanuló, a kortárs táncba is belekóstoló Victor Quijada kanadai székhelyű, de világszerte turnézó társulata a technikai tudása mellett pimasz lazaságával veszi le a nézőt a lábáról. HALÁSZ GLÓRIA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZÁLLJ LE A TESTEDBE!

Itt van Japán! - 2. Butoh és Előadóművészeti Fesztivál / Merlin Színház
2011.10.18.

Az ostor a végén csattant, s aki csattogtatta: Akira Kasai, a butoh fenegyereke (feneörege); hogy a földi pokolból, vagy a poklok poklából szólt-e hozzánk, mellékes, viszont derekasan leverte rajtunk a megrögzöttségeinket. KRÁLL CSABA ÖSSZEFOGLALÓJA, 2. RÉSZ. Tovább a cikkhez

SZÁLLJ LE A TESTEDBE!

Itt van Japán! - 2. Butoh és Előadóművészeti Fesztivál / Merlin Színház
2011.10.17.

Tatsumi Hijikata Tiltott színek című darabjának 1959-es tokiói bemutatója óta nem tudjuk pontosan, csak sejtjük, kapisgáljuk, hogy mi is az a butoh, de most hat előadással megint közelebb kerültünk hozzá. KRÁLL CSABA ÖSSZEFOGLALÓJA, 1. RÉSZ. Tovább a cikkhez

A SZEREP NEHÉZ, DE A POFON SEM EGYSZERŰ

L1danceFest 2011
2011.10.10.

Határok feszegetése, lázadás a ránk kényszerített szerepek ellen a színpadon, falak lebontása a színpad és a nézőtér között. Mindez kerekesszékkel és anélkül, futva, táncolva, öltözködve, vetkőzve, pofozkodva. Pillanatképek az L1danceFest utolsó három napjából. MAUL ÁGNES ÍRÁSA. Tovább a cikkhez