AMIT TUDNI AKARTÁL AZ ABORTUSZRÓL

24 hét
2016.10.10.

Az idei Berlinale egyetlen német versenyfilmje, a Szemrevalón is vetített 24 hét fikciós dráma, ami viszont elsősorban ismeretterjesztő dokumentumfilmként működik olajozottan. CSIGER ÁDÁM KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZELFI A FÜHRERREL

Nézd, ki van itt
2016.10.06.

David Wnendt megpróbálta. Mármint megpróbált valami ütősebbet kihozni Timur Vermes regényéből, de végeredményben ő is csak addig jutott, ameddig a könyv. A tragikomédiába hajló bohóckodásig. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2016

VAKVÁGÁNYON

A lány a vonaton
2016.10.06.

Krimibe oltott melodráma a női princípium kérdéseiről, de A lány a vonaton nem egy Holtodiglan. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2016

A TELEVÍZIÓZÁS CSÚCSA

Orange Is the New Black 4. évad
2016.10.03.

Az Orange Is The New Black negyedik évadához nem fogható más sorozat idén. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

„FRUSZTRÁLNAK A PIRAMISRENDSZEREK”

Beszélgetés Hajdu Szabolccsal
2016.10.02.

Tovább a cikkhez

WALKING KID

Kiéhezettek
2016.10.01.

Mike Carrey általános rajongásnak örvendő zombis regényéből a mozifilmes talajon még ismeretlen Colm McCarthy készített korrekt, gondolatgazdag adaptációt. A történet felvetései is meggyomrozzák az embert, de mozgóképen látni mindezt még felkavaróbb. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HOGYAN FOGJUK MEG A PISZTOLYT?

Beszélgetés Gigor Attilával
2016.09.29.

Második nagyjátékfilmjét mutatták be a napokban, amelyet a nagy szakmai és közönségsikert elért A nyomozó után szinte mindenki várt. Az elmúlt nyolc évről, a műfaji besorolás értelmetlenségéről beszélgettünk, meg arról, hogy folyton akcióhősként gondolunk magunkra. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

BURTON BÖRTÖNE

Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei
2016.09.28.

Az új Tim Burton-film nem fogja megosztani a fanokat, ahhoz túlságosan rajongóbarát munka, de különösebb izgalmakat sem tartogat. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HAZAI LÚZEREK

Ernelláék Farkaséknál
2016.09.28.

Akárhonnan is nézem, Hajdu Szabolcsnak jól áll a pénztelenség. Öltözteti. Kreativitással, feszességgel, intenzitással. És mindent tud a mai magyar család életét megkeserítő nyavalyákról, a boldogtalanság és elvágyódás szivárványáról. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

GENERÁCIÓHARCOK NÉMETORSZÁGBAN

Szemrevaló Filmfesztivál 2016
2016.09.27.

A barbár múlttal való szembenézés, szülői felelősség, fiatalkori szorongások - ezeket a témákat járják körbe az év legjobb német filmjei, amiket a Szemrevalón láttunk. CSIGER ÁDÁM BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

A HACKEREK MÁR A SPÁJZBAN VANNAK

Mr. Robot 1-2. évad
2016.09.26.

Mint amikor a Coca-Colára Pepsit iszunk, olyan a Mr. Robot első évada után a második. Kínos, bosszantó, és hatalmas csalódás. GERA MÁRTON KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HÁNYAN KELLENEK EGY NŐI ORGAZMUSHOZ?

Kút
2016.09.22.

Dévaj szexmunkás és szende rosszfiú szerelme egy poros Lada motorháztetőjén. A nyomozó rendezője új filmjében komplex dramaturgiába illesztett műfaji játékokkal kísérletezik, és lélegzetelállító befejezést kanyarít a végére. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MORÁLIS JÁTÉK GYEREKEKNEK

Idegpálya
2016.09.21.

Nem akarok tinifilmezni, ezért inkább megengedően generációs mozinak mondanám az Idegpályát. Okostelefon, internet, virtuália. A kaland is csak akkor kaland, ha rögzíteni és posztolni lehet. Addig mégis jó mozi, amíg a morál vattacukorként be nem borít mindent. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A SVÁB CSALÁD ÉS AZ ÍRÓZSENI

Utazás apánkkal; Motel Mist / Cinefest 2016
2016.09.19.

Eddig leginkább Herta Müller műveiből ismerhettük a romániai svábok életét a diktatúra mindennapjaiban, az elsőfilmes Anca Miruna Lazarescu viszont benézett a költői nyelv mögé és egy aradi család igaz története alapján rajzolt szatirikus, sírós-nevetős tablót. Tovább a cikkhez

A ROSSZ ÍZLÉSŰ PRÓKÁTOR

Snowden
2016.09.19.

Az új évezred legnagyobb botránya egy jólnevelt életrajzi filmben, melyből az avatott szem számára kiderül, hogy Oliver Stone lett Edward Snowden védőügyvédje. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez