ÚRI PASSZIÓK
Tánc /

ÚRI PASSZIÓK

Ultima Vez: In Spite of Wishing and Wanting / Trafó

Hatodik alkalommal vendégszerepelt Magyarországon a flamand Wim Vandekeybus világhírű táncszínháza, az Ultima Vez. Tovább a cikkhez

ENGEDETLEN TESTEK
Színház /

ENGEDETLEN TESTEK

Salamon Eszter és Christophe Wavelet: MONUMENT 0.1 & MONUMENT 0.2: Valda & Gus

A táncost sokáig az különböztette meg a többi földi halandótól, hogy a teste tökéletesen képzett és engedelmes. A gravitációval dacol, anyagként azonban az idő múlása alól nem vonhatja ki magát. KRICSFALUSI BEATRIX ELEMZÉSE. Tovább a cikkhez

MŰVÉSZET-E A TUDOMÁNY?
Színház /

MŰVÉSZET-E A TUDOMÁNY?

Huang Yi & KUKA; AI_am: AI am here / Trafó

Lehet-e művészet a valóság? Lehet-e művészet valami, amit nem ember hoz létre? Lehet-e az ilyen művészet releváns az ember számára? DOHY ANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KOCKÁZAT NÉLKÜL
Tánc /

KOCKÁZAT NÉLKÜL

Frenák Pál Társulat: HIR-O és Bozsik Yvette Társulat: Kodály-Ligeti-est / CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál

Frenák Pál és Bozsik Yvette bemutatói akár egy kortárs művészeti fesztivál kiugró eseményei is lehetnének, ha nem lennék eleve zavarban a CAFe Budapest táncos profilját illetően és a premierek is többet nyújtanánk két mainstream alkotó biztonsági kűrjénél. KRÁLL CSABA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SOK SEBBŐL
Tánc /

SOK SEBBŐL

Magyar Nemzeti Balett: Bartók TáncTriptichon / Operaház

Komolytalanul népfrontos műsorösszeállítás, felültetett vendégkoreográfusok, elszivárgó nézők a premieren. Az ország vezető balett-társulatának nyár eleji bemutatóját még az ág is húzta. KRÁLL CSABA ELEMZÉSE. Tovább a cikkhez

TESTI MESÉK
Tánc /

TESTI MESÉK

Kortárs tánc a Sziget Fesztiválon

A Sziget egy hete alatt annyi és annyiféle különböző külföldi kortárstánc-előadást lehet látni a Színház- és Táncsátorban vagy előtte, mint a Trafóban negyedév alatt. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ZENE-AKKUMULÁTOR ÉS ZOKNIS INICIÁLÉK
Tánc /

ZENE-AKKUMULÁTOR ÉS ZOKNIS INICIÁLÉK

Emanuel Gat Dance: Sacre, Gold / Trafó

Vajon miért a fekete és a fehér lett a kortárstánchoz használt balettszőnyeg két alapszíne? Lehetett volna parkettaszínű vagy fűzöld, vagy akár szürke is, nem? DOHY ANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez