LEGENDÁS CSALÁDFÁK ÉS MEGFIGYELÉSÜK

Legendás állatok - Grindelwald bűntettei
2018.11.15.

Ami két éve még csak egy kedves kis kézikönyv jópofa és patinás felduzzasztásának indult, az előző rész sikere miatt ötrészes (!) mozisorozattá varázsolódott. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

ALJAS HETES AZ EL ROYALE-BAN

Húzós éjszaka az El Royale-ban
2018.10.04.

Drew Goddard a 2012-es Ház az erdő mélyén óta most rendezett először filmet, bár azóta például Oscarra is jelölték a Mentőexpedíció adaptált forgatókönyvéért. Soksztáros, nagyon hangulatos bűnfilmje csillog, szépen néz ki, s professzionálisan csavarja, s jóóó sokáig csavarja… A mit is? Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

APA A TUMBLR-EN NYOMOZ

Keresés
2018.09.19.

Aneesh Chaganty webkamerák, csetüzenetek, tévés közvetítések képén keresztül mesél el egy megindító krimit. De nem csak formai ötletei, hanem ügyesen működtetett sztorija is van hozzá. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

REMÉLEM, EZT A FILMET ELÉG SOKAN MEGNÉZIK :(

Remélem legközelebb sikerül meghalnod :)
2018.09.12.

Schwechtje Mihály első nagyjátékfilmje nem csak érti és beszéli a tinédzserek nyelvét, de leereszkedés nélkül képes hozzájuk szólni – no és mindenkihez, akinek fontosak a tinédzserek. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

AZ EMBER, AKI VALAHOGY OTT VOLT

Tegnap
2018.09.06.

Marokkó nem enged el, de nem is ragaszkodik hozzád. Kenyeres Bálint régen várt első nagyjátékfilmje nagyjából úgy kommunikál nézőjével, mint amennyire azonosulni lehet meglehetősen ellenszenves főszereplőjével. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

ÁSÍTÁS A FILMSZÍNHÁZBAN

Könyvesbolt a tengerparton
2018.08.30.

Ilyen lenne a Csokoládé csoki és mágikus realizmus nélkül. Könyvekkel. S ezúton is elnézést kérek a könyvektől. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

TEKINTSÉK MEG A DROGBÁRÓT!

Escobar
2018.07.26.

Javier Bardem alakítása olykor még csak-csak átüt a sminken, de Penélope Cruz szinte teljesen elvész a rosszul instruált angol akcentus mögött. Mégsem ettől lesz jelentéktelen a hírhedt kolumbiai kartellvezér és a tévériporter kapcsolatát bemutató, kicsit hosszú mozifilm. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

PARA VAN! ELKAP A SNAPCHAT-FILTER!

Felelsz vagy mersz
2018.06.20.

A kisköltségvetésű ijesztgetések példaértékű gyártócégének ugye már Oscar-díjas horrorja is van (Tűnj el!). Hát, ez nem lesz az. Nagyon nem. De attól még van benne valami, amiért nem kell szégyenkeznie a Blumhouse-nak. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

APÁM HELYETT APÁM NEM LEHETSZ

Három hegycsúcs
2018.05.09.

A német Jan Zabeil korrekt fesztiválkarriert futott rendezésében egy kiskamasz és édesanyjának új barátja próbál egymáson fogást találni – a száraz pszichológiai szaktanácsadást a jó színészek és a festői környezet igyekeznek játékfilmmé formálni. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

NEM OLYAN SZELLEMES FILM

Ghostland: A rettegés háza
2018.04.19.

Tíz évvel az okkal-joggal műfaji klasszikussá vált Mártírok (és a hervasztóan semmilyen, 2012-es A magas ember) után a francia extrémhorror-vonulat nagyágyúja, Pascal Laugier ismét előállt egy intelligens, igencsak megterhelő horrorfilmmel. Természetesen most is nőkkel a főszerepben. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

MAJDNEM TRANSFORMERS

Tűzgyűrű: Lázadás
2018.04.05.

Az öt évvel ezelőtti első részben Guillermo del Toro még hatékonyan üzente nekünk, hogy ő tulajdonképpen egy boldog kölyök, aki a kádban játszik a műanyag jaegerekkel és a kaijukkal. Azonban Steven S. DeKnight folytatásában a robotok és a szörnyek kitakarják a filmet. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

GYÁVA A NYÚL? DEHOGY! VAGÁNY!

Nyúl Péter
2018.03.16.

Beatrix Potter 1902-ben indult könyvsorozata alapján számos feldolgozás készült (még egy balettfilm is!), ám egész estés hollywoodi mozi most először. Will Gluck rendezése pont annyira „modernizált”, hogy még elégségesen jópofa maradhasson. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

TRUMP IMÁDNI FOGJA!

Bosszúvágy
2018.03.07.

Az 1974-es eredeti még ma is kiváló vitaindító, az új film csak egy bután brutális, brutálisan buta remake, amelyben egy ötlettelen horror-rendező igyekszik valamiféle alakítást kikönyörögni a csukott szájjal ásítozó Bruce Willisből. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

UGYANODA VISSZATÁNCOL

Foxtrott
2018.02.13.

Az izraeli Samuel Maoz hazájában politikai botrány kavart (és számos szakmai díjjal kitüntetett) filmje Velencében megkapta az Ezüst Oroszlánt, s csak épphogy lecsúszott az idei legjobb idegen nyelvű alkotások Oscar-ötöséről. Pedig ott lenne a helye. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2018

SHOW, AZ VAN

A legnagyobb showman
2017.12.28.

Az eredeti, vagyis kifejezetten a filmszínháznak írt musical olyan ritka, mint amennyire biztosak lehetünk benne, hogy az éneklő Hugh Jackmannel a porondon nem túl nehéz valamiféle világszámot bemutatni. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2017