MAHLER-ÜNNEP

A Feltámadás-szimfónia a Müpában
2018.05.21.

A hatalmas apparátusú, rendkívüli követelményeket támasztó művek közös sorsa, hogy ritkán szólalnak meg. A különleges alkalom ezúttal különleges minőséggel párosult. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HÁTTAL AZ OPERÁNAK?

Natalie Dessay a Zeneakadémián / BTF 2018
2018.04.26.

Ha egy énekes több évtizedes, diadalmas operai pályafutás után visszavonul a zenés színháztól, joggal feltételezhetjük: életében a színpad után most a pódium következik. A világhírű francia koloratúrszoprán esetében nem ilyen egyszerű a képlet. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HOMOGÉN ÉS SOKSZÍNŰ

14 Berlini Fuvolista a Vigadóban / BTF 2018
2018.04.16.

Nyilván ismerik a zenészviccet: „Mi lehet hamisabb egy fuvolánál? Két fuvola.” És ha tizennégyen fújják ugyanazt a hangszert? CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KÖNNYŰ KOMOLYSÁG, KOMOLY KÖNNYŰSÉG

Snétberger Ferenc és a Concerto Budapest a Müpában
2018.03.26.

Gitáros és szimfonikus zenekar? Ritka találkozás. Jazzgitáros és szimfonikus zenekar? Még ritkább. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HÁRMAS ÚT

Kovács János és a Rádiózenekar a Müpában
2018.03.18.

Ballag az ifjú vándor, s elágazáshoz ér. Először úgy látja, kétfelé nyílik az út. Vonzza mindkét irány, menne erre is, arra is. Fény vetül azonban egy harmadik ösvényre, amelyet korábban észre sem vett. Ez vezeti el a céljához, ezen fog járni egy életen át. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KÉT MANKÓVAL A FELHŐK FELETT

Angela Hewitt, Keller András és a Concerto Budapest a Müpában
2018.02.25.

Egy lassan gyógyuló lábtörés miatt mozgásában jelentősen akadályozva járt-kelt a pódiumon a szólista, a két diadalmas tökéletességgel előadott versenymű hallatán azonban a zenekedvelő inkább gondolt a lélek szárnyalására, mint a test esendőségére. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BRITTEN ÉS HÁMORI

Az Óbudai Danubia Zenekar gyermekműsora a Budapest Music Centerben
2018.02.18.

Britten remekművét, a Változatok és fúga egy Purcell témára című kompozíciót általában összekötőszöveg nélkül halljuk. Pedig nem ennyire „szótlan” darabnak készült. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

GYÁSZ ÉS SZENVEDÉLY

Mischa Maisky, Janine Jansen, Itamar Golan és Lily Maisky a Zeneakadémián
2018.02.11.

Négy világklasszis hangszeres művész kamaraestje, mely forró hangulatával a régi idők nagy koncertjeit idézte. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KÍSÉRLETEZNI - MINDENÁRON?

Matthias Goerne és a Kammerorchester Basel a Zeneakadémián
2018.02.06.

A nagynevű bariton és egy hasonlóan jelentős presztízsű, nemzetközi hírű kamarazenekar experimentális szellemű közös fellépése. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MAGYART A MAGYARNAK

Katia és Marielle Labèque a Zeneakadémián
2018.01.21.

Külföldön fellépő muzsikusok előszeretettel adnak ízelítőt hazájuk repertoárjából, de legalább ilyen gyakori, hogy az idegenben koncertező művész előzékenyen a vendéglátó ország zenetörténetének becses darabjait tűzi műsorára. A világhírű francia zongoraduó az utóbbi gesztust gyakorolta. Tovább a cikkhez

NÉVJEGY

Andrew Tyson a Müpában
2017.12.18.

A kritikus majdnem lépre ment. A zongorista, akiről írni készül, Durham városában született. Tehát angol, hiszen Durham észak-kelet angliai püspöki székhely. Csakhogy Észak-Karolinában is van egy Durham (az USA egyéb államaiban pedig még vagy másfél tucat), és hősünk ott látta meg a napvilágot. Tovább a cikkhez

PROMÉTHEUSZ, APOLLÓN, DIONÜSZOSZ

Julian Rachlin és az Angol Kamarazenekar koncertje
2017.11.28.

Hogy a német földre elvándorolt flamand ősöktől származó, élete döntő hányadát azonban Bécsben töltő Beethoven lelke egy nem is olyan titkos szegletében görög is volt, azt sokan tudják, akik érzékeny füllel hallgatják a zeneszerző műveit. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VARÁZSHEGY

Kamara.hu a Zeneakadémián
2017.11.22.

Egy irodalmi mű, amelyben fontos szerepet játszik a muzsika – és egy fesztivál, amely nemcsak zeneműveket kínál az érdeklődőknek, de gondolatot és szót is, immár harmadik éve. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AZ OROSZ ZENE ÜNNEPE

A Budapesti Fesztiválzenekar a Zeneakadémián
2017.11.20.

Nagyszerű orosz karmester, világklasszis orosz hangszeres szólista – és három lenyűgözően sokszínű orosz mű. A Fesztiválzenekar zeneakadémiai koncertjén a kimeríthetetlenül gazdag szláv zenei géniuszt ünnepeltük. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ANTIK TÖRTÉNETEK

Az Óbudai Danubia Zenekar a Zeneakadémián
2017.10.31.

Pán, Orfeusz, Lemminkäinen: elődeink, vagy csak különféle mitológiák elmosódott körvonalú alakjai? Rólunk mondanak valamit a róluk szóló művek? Van közünk hozzájuk – vagy csak figyeljük őket távolról, értetlenül és idegenkedve? CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez