HULLÁMVASUTAZÁS AZ EGÓBAN, AVAGY MEGNÉZHETEM A VAGINÁJÁT?

Ivo Dimcsev: Fest / Hebbel am Ufer, Berlin
2017.06.29.

Ivo Dimcsev, a bolgár koreográfus, táncos, előadóművész, énekes, zenész, író, rendező, performer, képzőművész (kihagytam valamilyen titulust?) a magyar közönség számára is polgárpukkasztó, provokatív, tabudöntögető, egyedi, bekategorizálhatatlan (kihagytam valamilyen jelzőt?) előadásairól ismert. Tovább a cikkhez

ETTŐL FELVIDULOK

Beszélgetés Jérôme Bellel
2017.03.13.

„Amennyiben nyolcvan perc során ekkora mértékű feloldozás, elfogadás és nyitottság létrejötte szavatolható, talán még sincs annyira elveszve az emberiség. Jérôme Belt minden magyar színházba, iskolába és buszmegállóba!” – írtam egy évvel ezelőtt Bel Gala című produkciója kapcsán. Tovább a cikkhez

Címkék: Jerome Bel

NÁLUNK MINDEN SZÖVEG

Beszélgetés Ivana Müllerrel
2016.11.13.

A magyar színházi körökben is elismertségnek örvendő Ivana Müller bekategorizálhatatlan művész: táncos-koreográfus-előadó-író-gondolkodó-rendező. November végén Budapestre érkezik a 2. OPEN Fesztiválra a We Are Still Watching című előadásával. Szerencsére az sem lesz felcímkézhető. Tovább a cikkhez

KENTRIDGE A KÖBÖN

William Kentridge a Foreign Affairs Fesztiválon / Berlin
2016.09.05.

„Tíz hónappal ezelőtt felhívtam az apámat, hogy elmondjam, felkértek erre az előadás-sorozatra. Erre ő: Hm. És van mit mondanod?” NÉDER PANNI ELEMZÉSE. Tovább a cikkhez

NEM NYERT

Forced Entertainment: Real Magic / HAU, Berlin
2016.06.27.

Azon gondolkodom, milyen lenne a Forced Entertainment legutóbbi bemutatója, a Real Magic (Valódi varázslat) kapcsán az előadás stílusában kritikát írni. Végigolvasnák? Várnák, hogy egyszer csak hátha lesz valami nagy bumm, ami a helyére billenti végre ezt a kicsavarodott világot? Feladnák a felénél? Tovább a cikkhez

KEIN MAMPF

Rimini Protokoll – Adolf Hitler: Mein Kampf, Band 1&2 / HAU, Berlin
2016.05.06.

A vicceskedő cím, amely ráadásul nyelvtanilag sem stimmel, a német etikettet hivatott követni, miszerint a Mein Kampfot nem mondjuk ki és nem írjuk le. MK-ként hivatkozunk rá, amelyet mindenki ismer és tiszteletben tart. Gondoltam, megcserélem a betűket, így „nincs csámcsogás” lesz a jelentése. Tovább a cikkhez

A KATEGORIZÁLÁS KUDARCA

Jérôme Bel: Gala
2016.01.26.

Jérôme Bel előadásairól gyakran Malevics négyzetei vagy Miró gyermekrajzszerű festményei jutnak eszembe. És a múzeumokban irigyen, lekicsinylőn összemorduló emberek: „Ilyet én is tudnék!”. (Akkor miért nem csináltad te?) NÉDER PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MINDENKI MINDENKI

Theatertreffen 2015, Berlin
2015.06.16.

Tovább a cikkhez

ÉLŐHOLTAK ÉDENKERTJE

Theatertreffen 2015, Berlin
2015.06.11.

Miként generálnak a teljesen felcserélhető, kifejezéstelen arcú viaszfigurák az emberi kapcsolatok kiüresedése felett érzett viszolygást és bánatot a nézőben? És merre hajózunk a kedves, svájci zombikkal? NÉDER PANNI BESZÁMOLÓJA, 1. RÉSZ. Tovább a cikkhez

PETER PAN

Robert Wilson – CocoRosie: Peter Pan / Berliner Ensemble
2013.07.15.

Tartani fogom magam. Nem húz csőbe, kedves Robert Wilson – gondolom a Berliner Ensemble épületébe lépve. Ismerem a színészek maszkjait és lassú járását, a szépre világított operafóliákat, az elnyújtott, karikírozott gesztusokat, a hangeffekteket, a vizuális robbanást – számos védjegyét. Tovább a cikkhez

A SAJNÁLAT GRIMASZA

Romeo Castellucci, Socìetas Raffaello Sanzio: Sul concetto di volto nel Figlio di Dio / Hebbel am Ufer, Berlin
2012.05.09.

„Jézus arctalan. Festményeket és szobrokat látok. Festők ezreiről tudok, akik szinte minden idejüket a keresésnek szentelték. Hogy megpróbálják visszaadni a leírhatatlan, szinte láthatatlan arckifejezést: a sajnálat grimaszát.” NÉDER PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LEHANGOLVA

Das wohltemperierte Klavier / Schaubühne, Berlin
2012.03.07.

Krasznahorkai László így nyitja meg regényét: Telik, de nem múlik. A Schaubühne előadása könnyen múlik, de nem telik. NÉDER PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MÉZESKALÁCSBEFŐTT

Puskin: Anyegin / Schaubühne, Berlin
2012.03.01.

Alvis Hermanis Anyegin-adaptációját november végén mutatták be a Schaubühne nagyszínpadán. A lett rendező szép kifestőkönyvet ad a kezünkbe, viszont azt már nem hagyja, hogy mi töltsük meg színekkel. NÉDER PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez