MAI NÉZŐK
Színház /

MAI NÉZŐK

Osztrovszkij: A művésznő és rajongói / Radnóti Színház

A jó színház mindenekelőtt az élet örök megoldhatatlanságáról mesél, és legfeljebb csak másodsorban valamely aktuális ügyről: valódiról, dőlt betűsről vagy idézőjelesről. A Radnóti új Osztrovszkij-előadása jó színház. LÁSZLÓ FERENC KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EGY KIRAKODÓVÁSÁR KÉPEI
Könyv /

EGY KIRAKODÓVÁSÁR KÉPEI

Péterfy Gergely – Péterfy-Novák Éva: A panda ölelése

A cím világos módon utal a derűs diktatúra [sic!] kettősségére: jóllehet a távolból egészen bájosnak tűnik, ám nem feledhetjük egy másodpercig sem, a panda egy vadállat, amely kénye-kedve szerint cincálhat szét bennünket. ZÁMBÓ KRISTÓF ISMERTETŐJE. Tovább a cikkhez

…ÉS IGAZSÁGOT MINDENKINEK
Film /

…ÉS IGAZSÁGOT MINDENKINEK

A sértés

Ziad Doueiri filmje egy jelentéktelennek tűnő hétköznapi viszályból kerekít lebilincselő tárgyalótermi drámát. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZÍV ERNŐ
Revizor Plusz /

SZÍV ERNŐ

A fecsegő potyautas 53.

Hogyan menjél piacra,
hogyan viselkedjél ott, és mit
vegyél, és mennyit ne vegyél
SZÍV ERNŐ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A KÖTELEZŐN TÚL
Zene /

A KÖTELEZŐN TÚL

Victor Wooten Trio a MOMKultban

Némi túlzással, a közönség akkor is jól szórakozott volna, ha a dobos, Dennis Chambers mellé két papundekli bábút raknak a színpadra. RÁTOSI MILÁN ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A MELLETTED ÁLLÓT ROBBANTJA SZÉT A BOMBA
Film /

A MELLETTED ÁLLÓT ROBBANTJA SZÉT A BOMBA

15. Verzió Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivál

Kivételesen magas színvonalú filmekkel jelentkezett az idei, 15. Verzió Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivál, amit a közönség ritkán látott érdeklődéssel jutalmazott. VÍZKELETI DÁNIEL ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

VÁLTSON JEGYET A JÖVŐBE
Képző /

VÁLTSON JEGYET A JÖVŐBE

A jövő építészeti öröksége / Metró Galéria

Az építészettel kapcsolatban a közbeszédben manapság gyakori a múltba révedés vádja. Nos, ezúttal szó sincs erről: két hónapon át a jövő városaiba utazhatunk, méghozzá metrón, mindössze egyetlen BKV jegy áráért. ZÖLDI ANNA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez