AZ ÚSZÓ SZIGET MELANKÓLIÁJA
Könyv /

AZ ÚSZÓ SZIGET MELANKÓLIÁJA

Wu Ming-Yi: A rovarszemű ember

Ming-yi karakterei személyes tragédiáik után találkoznak össze, majd görögnek tovább, ki-ki a maga irányába. A tajvani író prózája elképesztő hatással teremt atmoszférát és mutat rá olyan egzisztenciális kérdésekre, amilyeneket legutoljára talán Mette Jakobsen Minou szigetében olvastam. FEKETE I. Tovább a cikkhez

A FILMMÁGUS KULISSZATITKAI
Film /

A FILMMÁGUS KULISSZATITKAI

Roma

Alfonso Cuarón csendes, fekete-fehér remeklése pontot tesz a vita végére: a Netflix is képes olyan egészestés játékfilm készítésére, aminek a helye a világ élvonalában van. VÍZKELETI DÁNIEL KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KICSIT ELREPEDT, DE MÉG NE DOBJUK KI
Film /

KICSIT ELREPEDT, DE MÉG NE DOBJUK KI

Üveg

A sebezhetetlen és a Széttörve kiváló filmek. M. Night Shyalaman most e két alkotást próbálta meg trilógiává fűzni az Üveggel. De vajon mennyire járt sikerrel? RAKITA VIVIEN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SIMON SAYS
Zene /

SIMON SAYS

Simon Rattle és a Londoni Szimfonikus Zenekar / Müpa

Simon Rattle nem tett engedményeket budapesti műsorával: Bartók legmerészebb művét Bruckner mellőzött szimfóniájával társította. CSABAI MÁTÉ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÉPÍTÉSZETI MEGASZTÁR
Képző /

ÉPÍTÉSZETI MEGASZTÁR

A 14. Média Építészeti Díja

Megújult zsűri választotta ki 2018-ban a Média Építészeti Díjának nyerteseit. A 14. alkalommal megrendezett gála eredménye láttán úgy tűnik, hazánkban is polgárjogot nyert a szélsőségektől mentes, „emberarcú” kortárs építészet. ZÖLDI ANNA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ENTRÓPIA ÉS SPEKULÁCIÓ
Színház /

ENTRÓPIA ÉS SPEKULÁCIÓ

FC Bergman: JR

A rendezetlenség és káosz mind a történet, mind a látvány szintjén fokozatosan eluralkodik: a szereplők többé már nem képesek irányítani az eseményeket... NÁNAY FANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

TÖRTÉNET EGY EMBERRŐL, AKI MÁR NINCSEN ITT
Színház /

TÖRTÉNET EGY EMBERRŐL, AKI MÁR NINCSEN ITT

Saulius Šaltenis: Sons of a Bitch (Kurafiak) / Interferenciák Nemzetközi Színházi Fesztivál 2018, Kolozsvár

„...leginkább azt az alapvető antropológiai tapasztalatot rakhatja össze magának a néző, hogy mennyi gaztett, erőszak, árulás, birtoklási vágy szövi át az emberek közti kapcsolatokat...” VARGA ANIKÓ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez