A MÁSIK RÓMEÓ
Színház /

A MÁSIK RÓMEÓ

Beszélgetés Kocsis Dénessel

Az István, a király címszerepére készülő Kocsis Dénessel, a Budapesti Operettszínház művészével pályája ívéről, a kollégákkal és a közönséggel való kommunikációról beszélgettünk. Meg arról, mire gondolt, amikor még Rómeó tálcatartója volt a színpadon. JÁSZAY TAMÁS INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

REVIZOR-KVÍZ: ESTERHÁZY PÉTER
Revizor Plusz /

REVIZOR-KVÍZ: ESTERHÁZY PÉTER

Esterházy Péter két éve nincs velünk. De ez nem igaz. Itt van és itt lesz. Tovább a cikkhez

LAKVA ISMERSZIK MEG
Színház /

LAKVA ISMERSZIK MEG

Neil Simon: Furcsa pár / Miskolci Nemzeti Színház

Kereken ötven éve Bárdy György és Tomanek Nándor közös remeklésével kezdte meg magyarországi pályafutását Neil Simon jellemkontraszt-komédiája, amely legújabban most épp Görög László és Gáspár Tibor színészi összeillését teszi szórakoztatóan - és olykor megindítóan érzékletessé. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MATEMATIKAI FÉLHOMÁLY
Színház /

MATEMATIKAI FÉLHOMÁLY

David Auburn: Egy bizonyítás körvonalai / Weöres Sándor Színház, Szombathely

David Auburn darabjának címe eredetileg Proof, azaz bizonyítás, bizonyíték, de a szerzőtől nemhogy az Árkádia-, de még a Good Will Hunting-szintű tudományos ismeretterjesztést se várhatjuk. Tovább a cikkhez

NEM VAGY EGYEDÜL
Színház /

NEM VAGY EGYEDÜL

Interjú Kocsis Rozival

Kocsis Rozi annyi éve igazgatja a győri Vaskakas Bábszínházat, amennyit gombócból sem szívesen enne. Ez idő alatt sok minden változott körülötte, de egy valami nem: színháza még mindig fejlődik, a benne dolgozók pedig nyitottak a tanulásra és az újra. PUSKÁS PANNI INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

ANYANYELVEM A VERS
Revizor Plusz /

ANYANYELVEM A VERS

A fecsegő potyautas 45.

Versül beszélek, versül gondolkodom, és verset eszem, azt iszom, és verssel fizetek. Vers, hogy élek, és ha nem fogok, az is vers lesz. Versbe fognak belekaparni végül. Tovább a cikkhez

AZ EMBERKE TRAGIKOMÉDIÁJA
Színház /

AZ EMBERKE TRAGIKOMÉDIÁJA

Vajda Gergely: Az óriáscsecsemő / Armel Opera Festival

A társadalom bedarálja az egyént, ám az operairodalom még ebből a szomorú és alighanem örök tényből is profitálhat. Erre bizonyság Vajda Gergely első - és egyszersmind legutóbbi operája, Az óriáscsecsemő. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA. Tovább a cikkhez